Tilgjengelighet - steg i skjema

Hei :slightly_smiling_face:
Vi har et internskjema der man kan ledes til et annet fagsystem avhengig av antall dager man legger inn. Script styrer hva innsender skal velge etter valgte antall dager. Etterhvert vil det også ledes til flere fagsystem via skjema avhengig av arbeidssted og antall dager. Dette er en flyt via skjema vi har opprettet for at de permisjoner det skal gjøres vedtak på kommer til behandling i WebSak. Vi ønsker i tillegg til script vi har for varsel og lenke til fagsystem at mulighet for å gå til “Neste” i skjema ikke skal være tilgjengelig for permisjon inntil 5 dager. Noen som har noen gode tips her kanskje?

Gjelder dette skjema via delingstjenesten. Ser at script på dato ikke kommer frem her.
https://skjema.onacos.no/fildeling/preview.aspx?id=446

Min umiddelbare tanke er at du kan lage et valideringsskript som gir feilmelding dersom det er inntil 5 dager. Da vil man ikke kunne gå videre i skjema, og du slipper å få innsendte skjema som ikke er innenfor kravet.

1 Like

Hei og takk for svar :slightly_smiling_face:
Det kan sikkert være en mulighet ja. For det fungerer både med en slik feilmelding via validering og at det også kommer ulike informasjonsbokser utifra valg på antall dager via annet skript? Ser nå at hele skriptet som jeg trodde ikke fungerte fordi jeg delte det via delingstjenesten ikke fungerer på vårt publiserte skjema heller. Noe som er veldig rart da vi ikke har endret på det. Dere har ikke opplevd at skript kan slutte å fungere pga. oppgradering av Interact? Vi fikk ny versjon sist uke, 2.25.43.1601.

Ja, vi oppdaget i går at det var en feil med utregning av datoer, så det jobbes med en løsning. Selve utregningen skjer, den kommer bare ikke umiddelbart, så det blir vanskelig å gjøre en validering på det. Når du kommer til oppsummeringssiden vil du se at utregningen er utført.

Ok, det blir litt ugreit for oss spesielt i dette skjema der utregningen på dager forklarer hva innsender skal gjøre som neste steg. Jeg kan ta dette videre med support, men vet du når det ev. løses? Vi har også flere skjema som går på datovalidering så da vil vel de også feile?

Ja, jeg er enig om at det er en stor ulempe. Dette blir løst av vår sprintvakt, så det blir løst så snart som mulig. Hvis dere ønsker å bli fulgt opp skikkelig kan det være smart å kontakte support.

Jeg tar det videre til support :+1: Varsler dere de kunder dette vil gjelde for på noe vis?

@Synnove;
Kunne du sendt meg hvordan scriptet som styrer sporvalg etter valgte antall dager i permisjonssøknadsskjemaet ser ut?

Hei @Mette :blush: Jeg har ferie så har ikke tilgang til PC akkurat nå, men mener vi skal ha delt skjema via delingstjenesten med rett script. Du kan jo laste ned å se om du ser scriptet der? Må ev. se på feltnavn etc., det blir jo feil når man laster ned skjema fra andre. Kan ev. høre med en kollega om hun kan sende :+1: God sommer :blush:

1 Like

Hei igjen😊 Fant du scriptet i skjema?

1 Like

Ja, jeg fant det :blush: Takk!

2 Likes