Spørsmål om skript

Hei :slight_smile:
Er det noen som vet hvordan et skript på dato skal se ut om innsender ikke skal ikke kunne velge lørdag, samt ikke kunne booke tid søndag om man sender inn skjema etter kl. 15 på torsdag?
Må mulig ha inn et felt på klokkeslett også, eller går det ikke?

Dette er utfordrende fordi Interact ikke vet noe om hvilken ukedag en gitt dato er. Du måtte hatt en datakilde eller webservice som kunne oversette dato til ukedag for å klare å scripte dette. Jeg kjenner ikke til noen sånn tjeneste på stående fot.

1 Like

Takk for svar😊 Er nok ikke aktuelt lenger, var et skjema vi så på i Nord-Odal i forbindelse med testing av utenlandske arbeidstakere. Skulle gå til sikker sone. Reglene endret seg så fort så plutselig ble det et annet behov. Jeg oversatte det til engelsk også, men så ble det ikke brukt😉 Lærte det da i hvert fall👍

Tjohei,

Henter opp en gammel tråd her, men hvis noen skulle ha behov for en datakilde der man knytter dato til dag kan dette gjøres greit via excel. Legger ved et eksempel på hvordan formelen kan brukes, i mitt tilfelle =TEKST(A2;“dddd”)
date_day

2 Likes

Takk for tips😊 Da kan man kanskje også skripte om det er en dag eller flere som ikke skal kunne velges f. eks?