Søke minst en uke i forveien?

En helt enkel måte å unngå søknader som ikke vil bli godkjent uansett kan være å legge inn
dette valideringscriptet:

var soknadsdato=now()+date(0,0,7);
if(_nsket_dato_for_kjoringe<soknadsdato){return “du må søke minst en uke i forveien”};

Dere kan helt enkelt gjenbruke dette, og eventuelt gjøre justeringer. Som f.eks antall dager (endre fra 7 til 14)

PS: dere må gjøre lokale justeringer på verdien " ønsket dato for kjøringen" før dere tar det i bruk.

6 Likes

Denne er er også ganske nyttig hvis man faktisk vil avpublisere skjemaet automatisk (eller publisere det automatisk) basert på en dato) kan man bruke den innebyggede funksjonen som man finner under egenskaper:
image

2 Likes

Jeg ønsker å legge denne til på ambulerende skjenkebevillinger. Har nå testet men får det ikke til å virke. Kan noen forklare feilen her?

var soknadsdato=now()+date(0,0,7);if(Arrangementsdato3<soknadsdato){return “du må søke minst en uke i forveien”};

Er det feil at en skal legge til arrangementsdato på verdien "ønsket dato for kjøringen?

Hei Susanne.

Jeg testet scriptet ditt hos meg og det fungerte fint. Det jeg merket var at hermetegnene rundt “du må søke minst 7 dager før arrangementet” ikke ble godkjent når jeg kopierte tekst direkte fra Interact Community. Har du mulighet til å legge inn hermetegnene på nytt i scriptet ditt?

Dette vil du også merke ved at deler av scriptet ditt vil vises som rød tekst om det er noe feil.