Dato - Virkedager oppslag

Har et skjema der vi trenger at datoen bruker velger er minst 5 virkedager fra dagens dato.
Kan ikke se at det finnes noe sånt i Interact, så da er vel en webservice å foretrekke.
Noen som har erfaring med noe lurt som kan brukes?

Jeg mener at du kan lage et skript på dette, husker ikke helt om vi har akkurat det i et skjema. Kan sjekke😊

Fant du noe?

Ser på dette API’et, som har norske virkedager som resultat til et kall:

Må bare få fiksa PayPal til kommunen :expressionless:

Jeg tror ikke dette kan løses med et script alene, siden Interact ikke har noen oversikt over hva som er norske virkedager. Antall dager uavhengig av virkedager kan løses.

Ved første øyekast ser workingdays-API-et lovende ut for å lage en løsning med kombinasjon av webservice og script.

Det kan også være verdt å sjekke opp artikkelen som @helge laget i sin tid her: Åpne APIer (Webservicer) som du kan benytte i Interact. Der ligger det blant annet kalender for alle år. Kanskje det kan brukes i noen sammenhenger? Eksempelvis denne?: https://webapi.no/api/v1/calendar/2021

Ser at du har fått svar av fagfolket :slight_smile: Jeg mente vi hadde dette i skjema for skjenkebevilling enkeltanledning pga. at vi ønsket at det var et krav om minst antall dager fra søknadsdato til arrangementsdato i forhold til behandlingstid. Var nok bare noe vi hadde tenkt hadde vært lurt, for fant ikke noe script på det i skjema.