Postnummer

Prøver å finne ut enkleste måten å sette opp postnummer/sted med valg av postnummer fra flere land. Ser at det står at postnummermodulen innehar postnummer fra 10 land, men klarer ikke finne ut hvordan jeg kan sette opp dette i skjema slik at det kan hentes fra flere enn ett land. Noen som vet?

Hei

Du finner informasjon om hvordan du endrer land i brukerdokumentasjon

Jeg har aldri gjort dette før, men jeg fulgte bruksanvisningen på hjelpesiden, og det fungerte fint.

Gjorde to tester:

1. Endret land til Danmark. La så inn “1705” i postnummer-feltet, og fikk da “København V” som output i sted-feltet. Se skjermdump under:

2. Endret så land til USA. La så inn “64114” i postnummer-feltet, og fikk da “Kansas City” som output i sted-feltet. Se skjermdump under:

Jeg ville også ha passet på å endre ledeteksten “Postnr / sted” slik at den stemmer overens med det aktuelle landet, for eksempel “ZIP Code” for USA.

Om du ønsker at brukeren skal kunne velge mellom postnummer og sted for flere ulike land i ett og samme skjema, ville jeg hatt en inngangsspørsmål om hvilket land det gjelder, og så brukt sporvalg for å vise postnummermodul for det aktuelle landet.

Vennlig hilsen
Narve Strand
Konsulent Selvbetjening
ACOS