Avlevering til ulike e-postadresser

Er det mulig, eller vil det BLI mulig å få ulike e-postmottakere i skjemaet basert på søkers valg i nedtrekksmeny? Det burde være mulig…

Hei. Dette er fullt mulig. Jeg pleier å legge inn et skjult tekstfelt hvor man legger inn ett lite script. Dette kan f.eks være noe slik:

=if (Velg_kurs.D) {return “vegard@acos.no”};
if (Velg_kurs.S) {return “knut@acos.no”};
else {return “”};

image

I dette tilfellet kan du bare hente opp det skjulte tekstfeltet i e-post avleveringsfanen.

Prøvde å gjøre som du beskrev, men får ikke scriptet til å funke…? Prøver å lage et skjema for lønnskrav til fagorganisasjonene, og de har jo lange navn, mange av dem.

Da er det mest sannsynlig noe galt med skjemavariablene, som ikke er tilsvarende i ulike skjema. I ditt skjema vil (Velg_Kurs.D) hete noe annet. Dette undersøker du ved å hente opp variabelen ved hjelp av ctrl+klikk i editoren. Når du har hentet inn skjemavariabelen kan du trykke . for å få opp verdier i nedtrekkslisten.

Håper det var forståelig :slight_smile:

Skal gjøre et forsøk… har prøvd litt forskjellige varianter - men . har ikke gitt meg variabler fra nedtrekkslisten?

Nå tror jeg at det skal funke :smiley:

2 Likes

Prøver å få til dette skriptet og har fire verdier i nedtrekkslisten. Problemet er at jeg bare får opp en av disse verdiene når jeg trykker . etter å ha ctrl + klikk på det aktuelle feltet.

Hvordan løser jeg dette?