Nullstille eller angi annen vedri i radioknapp og sjekkboks

Jeg har en radioknapp liste med med Ja/Nei som vises på bakgrunn av en valg gjort tidligere, men hvis dette valget endres skal jeg ikke vise denne listen. Problemet er at når lista skjules har den fortsatt den valgte verdien som ble gjort før det blir skjult, feks Ja.
Kan man nullstille valgene som er gjort i en radioknapp- eller sjekkbokslister på noe vis, evt endre valgt verdi i den?
Eks når den var synlig valgte bruker Ja, men så endrer den på en annen liste som gjør at Ja/Nei lista skjules og da vil jeg at den ikke skal ha noen valgt verdi, evt valgt verdi endres til nei.

Dette er en vanlig problemstilling. Det er ikke bare bare å nullstille, men du kan bruke aktiveringsskript til å sørge for at begge valg må være aktiv for at sporvalget skal være aktivt.

eksempelvis kan du brukt OG-operaturen i aktiveringsskript på det som skal vises ved andre valg:
=if(forste.valg && andre.valg){return true} else {return false}

Da trenger vi ikke å ta hensyn til hva som er valgt på nr 2, dersom det første valget har blitt endret. Det aller beste er uansett å unngå å ha sporvalg i sporvalg.
Jeg pleier å ha radioknapp som aktiverer grupper som har lokale sporvalg inne i gruppen (hvis det er hensiktsmessig. Da er andre sporvalget begrenset av om gruppen er aktiv eller ikke.

Men det nullstiller ikke valget, poenget her er at bruker kan ombestemme seg (valgte feil) og når de da tar det andre valget så må valgte verdi som de evt klikket inn tømmes fra det feltet som ble skjult.
Jeg fikset det med en funksjon som skriver nye verdier til den lista som ble skjult for da er det ingen verdi som er valgt:-)

if(felt1)
{
Radioknappliste = {“Ja”, “Nei”};
};