Interact+: Er det nokon som veit om det er mogleg å legge inn eksterne verdier skal at desse styre eit valg i skjema? Ikkje fylle inn tekst i tekstfelt, men forhandsvelge ein radioknapp eller felt i nedtrekksmeny?
Eg ønsker meg eit litt meir avansert Interact+ webinar med acos. Om moglegheitane som finst
Hei. Ja, vi skal få til et webinar hvor vi skal presentere hvordan man magisk kan gjøre mye forskjellig enkelt og svært effektfullt. Det er utrolig mye spennende man kan gjøre ved å kombinere ulike funksjoner .
Vi rekker det ikke før jul, men skal nok få til noe på nyåret. Vi skal også sende ut et nyhetsbrev med ønsker på webinarer, så flott om du også melder inn ønsket ditt der
Jeg kan supplere litt når det gjelder akkurat det du spør om angående å la eksterne verdier som plukkes fra URL og inn i skjemaet, styre forhåndsvalg av svaralternativer i ei radioknappliste eller en nedtrekksmeny:
Dette kan vi per i dag ikke gjøre, og det skal nok noe til at dette blir prioritert med det første.
Men: Dette kan løses på en litt annen, om enn primitiv måte:
For et gitt radioknappspørsmål kan man jo ha like mange versjoner av spørsmålet som det er svaralternativer. I hver versjon kan man så ha forhåndsvalgt ulike svaralternativer. Bruk visningslogikk til å sørge for at alle spørsmålene i utgangspunktet er skjulte. Så kan du bruke den eksterne verdien som kommer fra URL til å styre visning av riktig versjon av spørsmålet (med riktig svaralternativ forhåndsvalgt), mens alle de andre versjonene forblir skjulte i skjemaet.