Kombinere datakilde med sporvalg

Gjelder skjema for leie av kommunalt areal.
Jeg har et nedtrekksfelt satt opp mot datakilde, som viser forskjellige typer leie av kommunal grunn. Avhengig av valg tatt her, så skal skjemaet sendes inn til en konkret sak i arkivløsningen vår. Dette hjelper datakilden meg med.

Men så ser jeg at jeg har behov for å innhente annen type informasjon ved et av disse leieforholdene (torvplass). Hadde jeg ikke benyttet datakilde, kunne jeg lett markert at ved valg “torvplass” skulle x antall felt vises/skjules. Men hvordan kan man gjøre det når jeg henter ut info fra datakilden min. Den styrer jo bare hva som skal vises i div. felt, ikke hva som skal skje…

Jeg jobber med samme type skjema, her bruker jeg datakilde og aktiveringsscript for å vise felter basert på type leie. For eksempel har vi et valg for “Juletresalg” som skal vise egne priser og leieperiode. Da har jeg satt opp aktiveringsscript med koden: =if(Datakilde.Utleietype==“Juletresalg”){return true}else{return false}. Datakilde.Utleietype er et skjult tekstfelt som henter utleietype fra valget i nedtrekksmenyen. Håper det kan være til hjelp.

Takk for svar HildeH :slight_smile: Etter mye prøving og feiling så fikk jeg løst det på en måte som fungerer foreløpig hos oss. Måtte legge inn et script av typen:
if (Leietype2 == “Kommunalt areal”) { return “21-19” };
elseif (Leietype2 == “Kommunalt areal til servering- eller skjenkeformål”) { return “21-21” };
else { return “21-20” };

På bakgrunn av valg tatt i nedtrekksfeltet, kunne jeg vise aktuelle felt som må fylles ut i tillegg, samtidig som jeg fikk henvist til rett plass i vårt sakssystem.

Sikkert noe som kunne vært gjort bedre, men man lærer jo stadig :slight_smile:

1 Like