Nedtrekksliste, feil med eksponering av felt

Bruker en nedtrekksliste for å eksponere diverse felt. For ett av valgene ønsker jeg å eksponere en annen nedtrekksliste. Men her feiler det. Når jeg markerer hvilken nedtrekksliste jeg ønsker å benytte, så nekter Interact å velge den ønskede nedtrekkslisten, men kobler direkte til et av valgene i den ønskede nedtrekkslisten.

Det spiller ingen rolle om jeg holder inne CTRL og velger element, eller om jeg dobbeltklikker i “Eksponere felt”-feltet og får opp alle mulige valg.

Andre som har problemer med at du tilsynelatende kan velge en nedtrekksliste som element, men når Interact har gjort sitt, så velger den heller en verdi i nedtrekkslisten fremfor selve nedtrekkslisten?

Jeg oplever det samme, men efter flere forsøg så blev det korrekt, at det var nedtrekkslisten som blev valgt.
Men jeg kan ikke fortælle dig hvorfor det pludselig var korrekt.

Jeg har lavet nogle forsøg og lykkedes at få det til at virke med denne opskrift. Jeg bruger de engelske navne på elementerne:

1. Indsat et Group element og tilføjet et Dropdown List element. Lagt værdier ind i Dropdown list elementet.

2. Indsat et nyt Group element og tilføjet et Dropdown List element og lagt værdier ind i Dropdown List.

3. Indsat et Space element i Group element fra punkt 2, det sidst indsatte group element.

4. Marker Dropdown List element i group 2, for værdi i Dropdown list i group 1. Så burde det være Dropdown list som er markeret, ikke en værdi i dropdown list 2

5. Slet Space element i group 2.

Håber det er til at forstå og at det virker for dig.

Takk skal du ha. Håper Acos fikser denne bugen, så man slipper å holde på med slike work-arounds og spesialtriks. :slight_smile:

Feilen kom og gikk litt når jeg holdt på, så det var vanskelig å stole på at ting holdt seg stabilt. Ser også at hvis første dropdownliste åpner flere elementer i neste gruppe, så skjules ikke alle elementer når man endre valg i første dropdownliste. Men det får bli en egen post… :slight_smile: