Hvordan sørger vi for at det er mulig bruke skjemaer med ulike innloggingsmåter i samme skjema? Når jeg oppretter nytt skjema, er det opplysningene fra bank ID som kommer inn i skjemaet på siden “opplysninger om innlogget bruker”. De som logger inn via ENTRA ID eller fyller ut uten innlogging, får ikke sendt inn skjema fordi feltene ikke er utfylt, og de er grå, slik at de ikke er redigerbare. Jeg trodde løsningen var å fjerne skrivebeskyttelsen for feltene, men den funksjonen fungerer ikke.
Dersom du bruker Personmodulen uendret i skjema, så kan skjema ha valget mellom ID-porten og Entra ID pålogging. En personmodul har ikke feltene Adresse, Postnummer og Poststed satt til obligatorisk, da erfaring viser at mange kunder mangler denne informasjonen i sitt system. Hvis feltene er satt til obligatorisk så vil dette hindre innsending av skjema dersom denne informasjonen mangler.
Personmodulen kan ikke brukes om dere tillater Anonym pålogging, med mindre den er knyttet til en synlighetslogikk. Se bildet for forslag til hvordan du kan lage en synlighetslogikk som støtter bruk av Personmodul med alle 3 påloggingsvarianter i skjema.
Personmodul er et ukjent begrep for meg. Er dette en modul vi automatisk har - eller en tilleggsmodul?