Grupper med logikk i gammelt skjema uten synlig "if - true- then" logikk

Jeg fyller ut nytt skjema i Interact+ og sitter nå med logikk-delen av skjema. I det gamle skjema er det en del grupper som er styrt av logikk, men jeg klarer ikke å finne hvlke felt som skal være utfylt eller radioknapper som skal krysses av for at denne gruppen skal være synlig. Finnes det en måte å få hentet ut koden i gamle Interact slik at jeg kan se hvilke “If - true- then” type logikk disse gruppene er styrt av?

Hei

Har du tilgang til Interact-klienten med de gamle skjemaene? Det er vanskelig å hjelpe uten å se det konkrete skjemaet.

Generelt er det to måter å styre visning av elementer i Interact - både i gamle Interact og nye Interact+:

1. Sporvalg. Typisk at et valg av et svaralternativ som bruker gjør under utfylling av skjemaet i en radioknappliste, nedtrekksliste eller sjekkboksliste, utløser visning av ett eller flere elementer i skjemaet. Da må du gå til det aktuelle spørsmålet og klikke deg gjennom svaralternativene for å se hvilke elementer de eventuelt utløser visning av.
  2. Aktiveringsscript. Dette ligger direkte på elementet som skal skjules/vises, så da må du klikke på det aktuelle elementet for å se om det har et aktiveringsscript som styrer visninga av elementet.

Vennlig hilsen
Narve Strand
Konsulent
Selvbetjening
ACOS